Hilversum,
07
september
2017
|
15:49
Europe/Amsterdam

NPO opent digitale brievenbus voor programmavoorstellen

Omroepen en televisieproducenten kunnen nieuwe programmavoorstellen voortaan digitaal aanbieden bij de NPO via NPO Pitch. Deze nieuwe tool is vanaf vandaag toegankelijk via de geheel vernieuwde website Over NPO.

NPO-voorzitter Shula Rijxman: “Met NPO Pitch en onze vernieuwde website zetten we de deur van de publieke omroep verder open naar de samenleving. We sluiten hiermee aan op de nieuwe Mediawet, om de publieke omroep toegankelijker te maken voor externe partijen.” Producenten kunnen nu ook rechtstreeks programmavoorstellen aanbieden bij de NPO.

Persoonlijk contact blijft
De tool is een middel om de programmavoorstellen te behandelen. Omroepen en televisieproducenten hebben daarvoor een inlog nodig. “De creatieve dialoog over programmavoorstellen tussen NPO, omroepen en producenten blijft gewoon bestaan”, benadrukt Shula Rijxman. “Dat persoonlijke contact blijft waardevol.”

NPO Pitch is gezamenlijk ontwikkeld door NPO en het Groningse internetbureau Goldmund, Wyldebeast & Wunderliebe. Via testpanels zijn omroepen en producenten nauw bij de totstandkoming betrokken geweest.

Publieksgericht
Particulieren of andere partijen dan omroepen en televisieproducenten die hun talenten of ideeën bij de publieke omroep kwijt willen, kunnen op de nieuwe coporate site terecht op de pagina Publieksactiviteiten. Hier zijn allerlei publieksgerichte activiteiten van NPO en omroepen bij elkaar gebracht. Dit zijn bijvoorbeeld het bijwonen van opnamen, het meedoen aan activiteiten rond programma’s of het aanmelden voor talentprojecten bij omroepen. De nieuwe site Over NPO is te vinden op over.npo.nl. NPO Pitch is daar te vinden onder de knop ‘Voor makers’.

Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws