12
augustus
2009
|
10:22
Europe/Amsterdam

Media Academie overgenomen door opleidingsinstituut Twice

Opleidingsinstituut Twice ondertekent vandaag de overeenkomst voor de overname van de Media Academie en Mediastages. Deze overname heeft geen betrekking op Mediamasters, zo maakte Twice vandaag bekend in een persbericht. Vorige maand nog werd het faillissement uitgesproken omdat de Media Academie niet langer aan haar verplichtingen kon voldoen. Met de overname door Twice zal het opleidingsinstituut voor radio, televisie en crossmedia haar opleidingsactiviteiten zelfstandig en onder eigen naam kunnen blijven voortzetten. Het bedrijf dat al 47 jaar bestaat, blijft gevestigd in het Mediapark te Hilversum als onderdeel van Twice Group.

“De Media Academie traint professionals en ontwikkelt jong talent van de publieke en commerciële omroepen en productiehuizen alsmede uit de telecombranche en IT-industrie. Naast het opleidingsportfolio bemiddelt en plaatst het bedrijfsonderdeel Mediastages, jaarlijks meer dan 1300 stages en stagiaires bij de publieke, regionale en commerciële omroepen, audiovisuele productiebedrijven en bedrijven die werkzaam zijn in de mediawereld. In 1962 startte de Media Academie met het geven van cursussen en groeide in de loop der jaren uit tot een begrip in Hilversum en in de mediawereld. Vele programma-, radio- en tv-makers startten hun loopbaan met het volgen van cursussen bij het media-instituut.”

Marcel van den Berg, directeur van Twice Group, licht de overname in het persbericht als volgt toe: “De Media Academie heeft een uitstekende naam en is een begrip in de mediawereld. Voor ons was dit een belangrijke reden om de Media Academie te redden en zodoende haar continuïteit te kunnen waarborgen. Daarnaast sluit het trainingsportfolio van de Media Academie en de activiteiten van Mediastages perfect aan op de activiteiten van Twice Interaction dat Human Resource diensten en training levert.”

Binnenkort zullen gesprekken gevoerd worden met de omroepen en productiemaatschappijen om ervoor te zorgen dat de activiteiten van de Media Academie blijvend aansluiting vinden bij de opleidingsbehoeften van de omroepbedrijven.

Bron: Media Academie en Twice