Hilversum,
08
april
2019
|
13:11
Europe/Amsterdam

Nieuw seizoen M goed ontvangen

Het tweede seizoen M op NPO 1 kende een goede start.

De dagelijkse talkshow van Margriet van der Linden trok tijdens de eerste week gemiddeld 867.000 kijkers. De kijkdichtheid van het KRO-NCRV-programma vertoont daarmee een duidelijke stijging. De eerste week van het eerste seizoen in het voorjaar van 2018 werd gemiddeld door 738.000 Nederlanders (6+) bekeken. Vorige week waren dat er met 867.000 in dus al ongeveer 130.000 meer. Het marktaandeel lag met 21,5% hoger dan de 21% tijdens de eerste uitzendweek bijna een jaar geleden.

Tv-recensenten waren vooral te spreken over de veranderingen die zijn doorgevoerd. Zo werd de desk vervangen voor een tafel en maakte het vaste orkest plaats voor wisselende artiesten. 'De sfeer was telkens warm, enthousiast en niet al te kritisch', schreef Haro Kraak van de Volkskrant. Volgens de recensent was Van der Linden in het interview met Patricia Paay 'zowel scherp als meelevend'. Kraak: 'Nu M wat strakker in het jasje zit, zijn de kijkcijfers ook iets beter. Elke dag rond de 900 duizend kijkers – minder dan DWDD, maar zeker niet slecht.'

Ook Angela de Jong van het AD was enthousiast: 'Doordat de gasten aan een tafel zaten, elkaar én Margriet in de ogen konden kijken, voelde de zomervervanger van De Wereld Draait Door direct veel minder geforceerd. Al scheelde het natuurlijk ook dat de presentatrice geen zenuwen leek te hebben en niets dan zin en zelfvertrouwen uitstraalde en de redactie meteen goed op dreef was met actuele gasten.'

M is nog tot eind juni te zien op NPO 1, dagelijks om 19.00 uur.